Neefektivnost a nepřizpůsobivost školského systému

V následujícím textu rozeberu problému školského systému v České republice, které budou odvozeny většinou z mých osobních zkušeností. Pokud shledáte nějaký další problém, pište jej dolů do komentářů, aby nad nimi začalo uvažovat více lidí.
Malá kapacita
·         Kapacita škol
 Jedna z problematik, která školství tíží, je kapacita. Pokud jste rodiči a vaše dítě je ve věku, kdy by mělo nastoupit do mateřské školy, tak je určitě jedním z problémů kapacita školek v okolí. Co se týče žáků devátých tříd, je rozhodování mnohem důležitější, jelikož špatný výběr může ovlivnit odvíjení se života daného jedince. Byť samozřejmě je na každém, za jakým motivem studuje danou školu. Na jednu stranu jsou tu lidé, kteří si myslí, že v 15 letech nejsou žáci zralí takové volby, což je v některých případech pravda, z takového důvodu jsou tu však gymnázia, které jsou obecné.  Zase na druhou stranu jsou tu žáci, kteří by rádi studovali konkrétní obor, který je zajímá a bavilo by je studium, byť možná pouze odborné předměty. Nutno podotknout, že účelem studia střední školy je naučit se konkrétnímu oboru, takže lze brát tento přístup za dostatečný. S tím je však spojen další problém.
Znuděný student
·         Kvalifikovanost učitelů/externistů
Dalším problémem je, a to sám pociťuji, že externisté moc neví, jak předat studentům důležité informace.  Již jejich konzervativní metody, tedy ve většině případech, nestačí kvalitně naučit a vyškolit nové kvalitní jedince.
V případě učitelů se jedná momentálně o to, že se nestíhají měnit učitelé a tak se musí, vzhledem k obsazenosti stávajících učitelů, kteří mají sami práce nad hlavu a ještě by měli suplovat za jiné kolegy, a tak jsou do škol přidáváni studenti vysokých škol pedagogických, kteří se sami ještě stále učí, a tak nelze mluvit o plně kvalifikovaných pedagozích, kteří jsou připraveni plně vyučovat žáky základních a také středních škol.