Je vzdělání v dnešní době opravdu tak důležité?

Každý z nás si jistě velmi dobře vzpomíná na rady rodičů, a vlastně všech dospělých. Pokud nevystuduješ dobrou školu, budeš se mít špatně. Otázka však zní, záleží opravdu dnes na tom, jaké má člověk vzdělání?  Není to spíš o tom, co člověk umí a jak se dokáže prosadit? Pojďme se na to podívat od začátku.
první třída
 
Základní škola
 
Už z názvu je jasné, že se jedná o to vštípit nám všem ty základní a pro život důležité informace. Číst, psát a počítat, abychom byli gramotní.  Každý jsme museli projít touto povinnou docházkou. Nezapomínejte na to, že každé dítě je jiné. Někomu jde líp matematika, jinému čeština a tomu poslednímu ze všeho nejlépe výtvarná výchova. Všichni víme, že na tomto institutu se dělá to důležité rozhodnutí, kterým je výběr následujícího studia.
nekonečné učení
 
Střední odborná škola, učiliště nebo gymnázium
 
Děti, ale i rodiče, musí zvážit před touto volbou, jak na tom jsou. To znamená, co je baví, zda už vědí, čím by se chtěli živit a co pro ně bude nejlepší. V dnešní době se klade důraz na maturitu. Ta už se považuje za základ. Ti nadanější pak míří ještě výš. Nutné je si uvědomit, že je potřeba i dobrých řemeslníků, kteří jsou placeni zlatem.
 
Vyšší odborná škola, vyšší odborné učiliště
 
Pokud dojdete až do této fáze, opět je na zvážení co dál. Jaký volit obor, či zaměření. Zjistit si, jakému povolání se ve finále budete věnovat. Zda jdete dál, protože chcete být ti nejlepší, nebo se Vám nechce ještě pracovat.
závěrečný den školy
 
Správné rozhodnutí pro život
 
Nikdo Vám nedá zaručený návod, jak si co nejlépe vybrat. Kdo by nechtěl stavět bez hypoték a dělat práci, která ho baví? Dobrý finanční příjem však není podmíněný tím nejvyšším titulem. Právě naopak. Dnes už se zase začíná přihlížet na to, co umíte. Nechtějte mít doma za každou cenu inženýry nebo magistry. Pokud chce dcera stříhat vlasy, taky se může mít dobře. Syn, který bude stavět domy, na tom bude líp než tuctový IT specialista, který nikdy nic nevymyslí. Jsou to jen příklady, ale k zamyšlení. Nenuťte děti do něčeho, co nechtějí. Zkuste jim jen poradit, maximálně je popostrčit. Vy je znáte a víte v čem vynikají.